السبت، 29 سبتمبر 2012

أحنُّ إليـــكِ



بعيدا عن

صخب الآخرين..

موجات الاستظراف المستمرة...

الشكوك والظنون والتخوين والعنونة..

بعيدا عن الشبكات الاجتماعية والمجالس الانترنتية

تبقى مدونتي هي المستراح الأهدأ والأقرب إلى قلبي

التدوين موضة قديمة نعم.. أعرف ذلك

هنا خططت حروف الأمل في زمن قلما كان يُــعرَف معناه

وسطرت أبسط المشاعر والأفكار بلا قيود ولا انتظار "لايك" أو "كومنت" أو "ريتويت"

هنا أخرجت بعضا مما تحويه أدراجي المغلقة المتربة من خواطر حبيسة.. وأفكار  وجدت طريقها إلى الأوراق ثم مالبثت أن اختفت في باطن الأدراج.. فكانت أسعد حظا من تلك التي اختفت بين طيات الذاكرة..
أو تلك التي أكلها النسيان على صفحة أحد المنتديات.. بصحبة مُعَرّف ما عاد أحد يذكره أو يسأل عنه..

هنا أنسى أن شخصا ما قد تأتي به الصدفة ليقرأ ما كتبت

أنا هنا وحدي


:)

هناك 5 تعليقات:

mahasen saber يقول...

لا مش لوحدك انا هنا معاكى
وبعدين اغلب المدونين غابوا عن التدوين وانا منهم برضه بس اى صدمه او لطمه او احساس عايزين نعبر عنه اول ما يجول فى خاطرنا هو مكان الفضفضه والبوح ( المدونه)

بيتهيألى دى اول مره ادخل مدونتك ..انا حزنت انى معرفتش مدونتك من زمان ..عارف ليه
الشيشان مشتركين فى نفس الحب فعلا هى فخر الامه
خالص مودتى وتقديرى

ست البنات يقول...

شكرا محاسن.. الشرف لي

ام يحيي يقول...

وانا كمان مدونتي بتوحشني اوي .. ومدونتك كمان بحب ازورها بحس انها هادية ورقيقة

ام يحيي يقول...

وانا كما احن لزيارة مدونتك كل فترة ..اشعر فيها براحة


وافتقد مدونتي كثييرا

ست البنات يقول...

انتي اللي رقيقة يا أم يحيى :) كيفك وكيف يحيى والله لكِ وحشة والقلب عنكم ما انشغل ولكنها الدنيا :)
طمنونا عنكم

مين فات قديمه تاه ..